Gewicht
We hebben de 320Ci op een weegbrug gezet met driekwart volle benzinetank. Het gewicht kwam op 1400 kg. Het makkelijkst gewicht kwijt raken is de bekleding, reservewiel, gereedschapset enz enz eruit te halen.
Aangezien de auto op kenteken blijft en er ook op de weg mee gereden gaat worden, gaat niet alles eruit. Het dashboard blijft bijvoorbeeld. Maar es kijken hoeveel kg we snel kunnen verwijderen.
Opnieuw op de weegbrug (met driekwart tank en 1 originele stoel) kwamen we op 1300 kg. Dus 100 kg eraf ! Dit heeft wel gevolgen voor de hoogte van de achterzijde:
Om dit (tijdelijk) op te lossen hebben we 2 Cobra verlagingsveren gemonteerd en toen zag het er alweer beter uit. Er komen nog verstelbare schokbrekers van Spax onder, deze zijn voorzien van 60 mm (binnendiameter) raceveren. Dit is tevens in hoogte instelbaar en d.m.v. camberplates kunnen de voorwielen “negatiever” gezet worden. Maar dat komt later !
Nog even verder slopen …
De airco is aan de beurt. Gelukkig wordt deze door een aparte multiriem aangedreven en kan dus zo verwijderd worden.
Samen met de slangen en condensor zijn er weer wat kilo’s verdwenen.
Met onderstaande aanpassing slaan we drie vliegen in 1 klap. Er wordt gewicht bespaard, downforce gecreƫerd en het staat ook nog gaaf ! Een CSL achterklep van polyester, gemaakt door 56 Parts & Repair.
Naast de goede kleur, moet de achterklep ook voorzien worden van slot, slotbediening, achterlichten, draaddoorvoer en kentekenplaat.